افزایش آمار ازدواج در سال ۱۳۹۵

0
1083

آمارهای رسمی کشور در سال ۱۳۹۴۴ و اوایل سال ۱۳۹۵ نشان می دهد، بطور تقریبی در هر ساعت ۱۹ طلاق در سطح کشور ثبت شده است. یعنی روزانه ۴۵۶ ، در هر هفته بیش از ۳ هزار و در هر ماه تقریبا ۱۴ هزار و در طول سال، تقریبا نزدیک به ۱۷۰ هزار واقعه طلاق در کشور ثبت شده است. در حالیکه آمار ازدواج ثبت شده در سال ۱۳۹۴ تعداد ۶۸۶ هزار واقعه بوده است.یعنی بطور متوسط در هر ماه تعداد ۵۷ هزار ازدواج در مقابل ۱۴ هزار طلاق، ثبت شده است.

بنابراین، در هر ساعت در قبال ۱۹ طلاق تقریبا ۸۰ ازدواج ثبت شده است. در همین خصوص رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره آخرین وضعیت ازدواج و طلاق‌های ثبت شده در دفاتر ازدواج و طلاق سراسر کشور گفت: از اول فرورین سال ۹۵ تا ۲۵ دی ماه امسال، ۶۷۸ هزار و ۷۳۶ واقعه ازدواج در کشور ثبت شده است. بنابراین، تا تاریخ ۲۵ دی ماه ۹۵ ،بطور متوسط ثبت طلاق در کشور پایین تر از ۱۴ هزار بوده است اما ممکن است در روزهای پایانی دی ماه، به همان نرخ سال ۹۴ برسد. در نتیجه نرخ طلاق، تغییر معناداری نشان نمی دهد، اما در مقابل ۶۸۶ هزار ازدواج در سال ۹۴ ، در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۵ تعداد ۶۷۸ هزار و ۷۳۶ ازدواج گزارش شده است.

این آمار نشان می دهد، حداقل تا اواخر دی ماه ۱۳۹۵ ، میانگین ازدواج از ۵۷ هزار در ماه به بیش از ۶۷ هزار افزایش یافته است .با توجه به اینکه هنوز دوماه از سال ۱۳۹۵ باقی است پیش بینی می شود، میانگین ازدواج، امسال باز هم افزایش یابد. دکتر صبحی در ادامه می نویسد: شواهد نشان می دهد، سیاستها و برنامه های قوای سه گانه کشور در مدیریت و ارتقای ازدواج و تشکیل خانواده، موثر بوده است. همچنین، برنامه های مختلف دولت، به ویژه فعالیت های وزارت خانه ها و نهاد های مربوط به حوزه ازدواج و خانواده، ضمن اثر بخشی، کارآمد نیز بوده است.تداوم و ارتقای این برنامه ها، می تواند آثار مثبت دیگری را به همراه داشته باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه