چرا موفقیت خود را به تاخیر می اندازیم؟

0
1043

افراد ناموفق همیشه عادت دارند کارها را با تأخیر انجام می‌دهند و برای این تأخیر همیشه بهانه خوبی در اختیارتان قرار داده و می‌گویند “مشغول هستم”. در حقیقت این افراد خود و دیگران را فریب می‌دهند. تأخیر کارها باعث می‌شود که همیشه از کارها عقب مانده و به موفقیت دست پیدا نکنند.

غلبه بر این مشکل

به تأخیر انداختن کارها به عدم برنامه‌ریزی ربطی ندارد. این موضوع به شخصیت فرد و کنترل زندگی خویش مربوط است. اگرچه نظم و انضباط شخصیتی دشوار به نظر می‌رسد، اما برای موفقیت لازم است.

 

در درجه اول باید بدانید در چه شرایطی کارها را به تأخیر می‌اندازید. گاهی اوقات این کار یک عادت است و حتی خودتان متوجه نیستید که کارها را به تأخیر انداخته‌اید. در این شرایط، روز خود را سرشار از انرژی آغاز نموده‌اید اما به‌طور ناخودآگاه کارهایتان را به تأخیر انداخته و درنتیجه نمی‌توانید کاری انجام دهید. بنابراین باید مراقب باشید که چه زمانی از انجام کارها و وظایفتان سر باز زده‌اید.

 

سپس باید دلیل این عادت و ریشه آن را بیابید. زیرا یک عادت خودبه‌خود پدید نمی‌آید. بعد از پیدا کردن دلیل و ریشه یک عادت می‌توانید آن را با یک عادت صحیح جایگزین کنید. و این عادت جدید را به‌طور مرتب انجام دهید. فراموش نکنید کاری که به تلاش و کوشش زیادی نیاز داشته باشد، عادت محسوب نمی‌شود. بنجامین گاردنر، روان‌شناس و پروفسور کالج کینگ در لندن، معتقد است که:

 

“عادت به معنای کار یا رفتاری است که به‌صورت ناخودآگاه انجام می‌شود. در این فرایند، مغز بدون تأمل کاری را انجام می‌دهد.”

 

بسیار خوب، دیگر وقت آن است که کارهایتان را انجام دهید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه