آموزش سلامت روان در مدارس انگلستان اجباری می‌شود

0
1130

بر اساس طرح جدید وزارت آموزش بریتانیا، آموزش سلامت روان و مهارت‌های زندگی سالم برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی در مدارس انگلستان اجباری خواهد شد.

 

این درس‌ که در حال حاضر مراحل مشاوره نهایی و آموزش به معلمان را طی می‌کنند، تا پاییز سال ۲۰۲۰ در تمام مدارس تدریس خواهد شد.

 

از جمله مواد درسی مهارتهای پرورش اعتماد به نفس و “استقامت” روحی (resilience) است.

 

نگرانی از وضعیت سلامت روحی کودکان و افزایش خودآزاری در میان آنها باعث شد توماری برای اضافه شدن دروس بهداشت روان به امضای بیش از صدهزار نفر برسد. این تومار به پارلمان بریتانیا رفت و به تصویب رسید.

 

در این کلاسها به سلامت جسمی نیز پرداخته خواهد شد. کودکان یاد می‌گیرند که با پیشه کردن سبک زندگی سالم -ورزش روزانه و تغذیه سالم- از مشکلات آتی جلوگیری کنند.

 

منتقدان می‌گویند اگر چه این آموزش‌ها مفید و ضروری است اما جای آموزش فضیلت‌های انسانی هنوز خالی است؛ آموزش خویشتنداری، ایثار، بخشش یا شجاعت.

 

همزمان با این برنامه، پیش‌نویس درس دیگری در زمینه رابطه و آموزش جنسی هم برای دانش‌آموزان انگلیسی آماده شده است.

 

دمیان هیندز، وزیر آموزش بریتانیا می گوید: “سلامت جسمی و روانی، مهمترین مسئولیت مدارس در آماده کردن بچه‌ها برای ورود به دنیای بزرگسالان است.”

 

“با اجباری شدن دروس سلامت روان به کودکان ابزارهایی می‌دهیم که بعد از پایان مدرسه به شکوفایی برسند.”

 

بر اساس قانونی که سال پیش به تصویب رسید، درس رابطه از همین حالا در مدارس ابتدایی انگلستان اجباری است و در دوران راهنمایی هم دانش‌آموزان کلاس‌های رابطه و آموزش جنسی را می‌گذرانند.

در پیش نویس این دروس به چالشهای دنیای مدرن هم پرداخته شده است از جمله به آزارجنسی در فضای آنلاین، نحوه برخورد با پیام‌های جنسی و سلامت آنلاین. بچه‌ها همچنین درباره گرایش‌های جنسی مختلف و جامعه رنگین کمانی یاد می‌گیرند.

 

آموزش مسائل جنسی به بچه‌ها برای معلمان در کشوری مثل بریتانیا با تنوع فرهنگی و مذهبی گسترده چالش‌های خود را دارد. در کلاسهای آموزش به معلمان، آنها مدام سوال می‌کنند که سر کلاس از چه کلمات و اسم‌هایی برای توضیح اندام‌های جنسی زن و مرد استفاده کنند یا برخورد معلمان با پدر و مادرهایی که نمی‌خواهند فرزنداشان در این کلاس حضور داشته باشد، چگونه باید باشد؟

 

با وجود اینها، دست‌اندرکاران این برنامه معتقدند که این آموزش‌ها بچه‌ها را برای زندگی بزرگسالی آماده می‌کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه