چه چیزی مردان نازیبا را جذاب می‌کند

0
2927

 

یک بررسی تازه علمی می‌تواند مردانی با ظاهر ناجذاب را به جذب زنان امیدوارتر کند. چون این پژوهش جدید می‌گوید که تنها شکل ظاهر برای زنان مهم نیست؛ مردان با نشان دادن خلاقیت و شوخ‌طبعی بر شانس‌شان برای جذب زنان می‌افزایند.

تا کنون تجربه آن را نشان داده بود، اینک بررسی دانشمندان نیز گواه آن شده است: مردانی با ظاهری کمتر شکیل اما با شوخ‌طبعی و خلاقیت شانس زیادی برای جذب شریک دلخواه زندگی خود دارند.
کریستوفر واتکینز، روانشناس و نویسنده یک بررسی جدید از دانشگاه ابرتی اسکاتلند می‌گوید: «تیپ‌های خلاق اما نه چندان خوش‌سیما تقریبا مانند مردان خوش‌تیپ ولی نه چندان خلاق جذاب به نظر می‌رسند.»

ugly-guys-who-married-supermodels-u2
از همه جذاب‌تر برای زنان مردانی‌اند که هم خوش‌تیپ و هم خلاق‌اند. اما محققان این مسئله را برای زنان صادق نیافته‌اند، یعنی زنان نازیبا نمی‌توانند از هوش و خلاقیت خود بهره گرفته و کمبود ملاحت ظاهر خود را جبران کنند.
این بررسی در دو مرحله انجام شد. در مرحله اول به گروهی از داوطلبان تصاویری از چند مرد و زن داده و از آن‌ها خواسته شد تا نظرشان را راجع به میزان جذابیت این افراد بگویند.

در دومین مرحله همین تصاویر به گروهی دیگر داده شد با این تفاوت که این بار همراه با تصاویر نظر این اشخاص در مورد مسائلی مشخص نیز عنوان شده بود. نیمی از این نظرها بسیار موضوع‌محور یا خسته‌کننده بود و نیمی دیگر خلاق و همراه با شوخ‌طبعی.

ugly-guy-getting-the-girl
هوش فرد را جذاب می‌کند
از دومین گروه نیز خواسته شد تا قضاوت خود در مورد تصاویری که می‌بینند را ارائه دهند. این بار به صورت ناگهانی دیده شد که مردانی نه چندان خوش‌چهره به مذاق زنان خوش آمده‌اند. چرا؟ چون آن‌ها نظرهای جالب‌تر و هوشمندانه‌تری داده‌اند.
اما در مورد زنان این مسئله چندان فرقی در میزان جذابیتشان پدید نمی‌‌آورد. واتکینز این پدیده را با تکامل انسان پیوند داده است.
به گفته او، زنان “انتخاب‌کنندگانی مطمئن‌تر” نسبت به مردانند، چرا که وقتی موضوع بر سر انتخاب شریک زندگی است زن‌ها مطابق تجارب برگرفته از تکامل مردانی را انتخاب می‌کنند که امنیت و فرزندانی سالم را تضمین خواهند کرد.
خلاقیت و شوخ‌طبعی نیز چون نشانه‌های هوش محسوب می‌شوند در این مقوله جا می‌گیرند.
به گفته‌ واتکینز، این‌ها عواملی‌اند که نشان می‌دهند این فرد “می‌تواند زمان و تلاش خود را بر روی وظیفه‌ای خاص بگذارد و مسائل را از دیدگاهی نو بنگرد که هر دو بقا را تضمین می‌کند.” و به همین دلیل این خصوصیات در انتخاب شریک زندگی امتیاز محسوب می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه