چگونه خود را برای به دنیا آمدن فرزندمان آماده کنیم؟

0
1008

پیش از بارداری باید مرد و زن برای تولد فرزند و ایفای نقش پدر و مادر آمادگی کامل داشته باشند. فرزند ناخواسته یا تولد فرزندی در شرایط نامطلوب گاهی می تواند سبب بروز مشکلات جدی در زندگی شود. برخی از افراد آمادگی صاحب فرزند شدن را دارند و واقعا می توانند یک کودک را به زندگی خود راه بدهند.

 

اما برخی دیگر ممکن است چندین سال برای آماده شدن جهت ورود یک کودک به زندگی شان زمان لازم داشته باشند. قبل از تصمیم گیری برای باردار شدن، زوجین باید آمادگی روحی و روانی داشته باشند و زمینه های لازم برای آن مثل شرایط مالی و کاری را بدقت مورد توجه قرار دهند. داشتن یک نوزاد کوچولو می تواند جالب و مفرح باشد.

 

اما از سوی دیگر، پذیرش مسوولیت یک نوزاد می تواند بسیار دشوار هم باشد بطوری که وقت و انرژی زیادی از والدین می گیرد. والدین باید عواملی مثل زمان، پول، حمایت عاطفی، آموزش یا آمادگی لازم برای کارهایی را که باید انجام دهند را مد نظر قرار دهند. توجه داشته باشید که انتخاب زمان مناسب برای بچه دار شدن بسیار مهم است.

 

برای مثال تولد یک فرزند برای زوج جوانی که هر دو دانشجو هستند و در حال حاضر به سختی درآمد زندگی اجاره نشینی خود را تأمین می کنند و باید ادامه تحصیل بدهند و فرصت کافی برای بچه داری ندارند، می تواند مشکلات زیادی به بار آورد.

 

اما زوج دیگری که چند سال از زندگی شان می گذرد و شغل و درآمد مناسبی دارند مکن است راحت تر ورود یک فرزند به خانواده را بپذیرند و تولد او باعث گرمتر شدن کانون خانواده هم می شود. اما نکات طبی قبل از باردار شدن وجود دارند که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

بارداری در سنین زیر ۱۸ سال و بالای ۳۵ سال مشکلات بیشتری نسبت به محدوده سنی بین این دو سال دارد. زوجهای طبیعی و سالم در هر دوره یک ماهه، ۲۵% احتمال باردار شدن دارند وشانس حامله شدن در طول یکسال بین ۷۵ تا ۸۵ درصد می شود. با این حال، این مدت ممکن است برای برخی از زوجهای کاملا سالم و طبیعی، بیشتر از یکسال نیز طول بکشد.

 

پیش از بارداری زن و مرد هر دو می بایست از سلامتی جسمی و روانی برخوردار باشند. نباید به هیچ یک از بیماریهای منتقله از راه جنسی مبتلا باشند. زنان باید با رعایت یک فاصله مناسب که اغلب یک تا سه ماه است قبل از حاملگی واکسن سرخک وسرخجه، کزاز، هپاتیت B و آنفلوانزا را بزنند.

 

زنانی که قصد بارداری دارند و سیگار و الکل یا مواد مخدر مصرف می کنند باید این مواد را ترک کنند. زنان مبتلا به بیماریهایی مثل فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی و هر بیماری که نیاز به مصرف مداوم دارو دارند باید زیر نظر پزشک اقدام به بارداری کنند.

 

توصیه می شود از چند ماه قبل و تا بعد از بدنیا آمدن فرزند، مادر تحت نظر یک متخصص زنان و زایمان قرار داشته باشد. همچنین مصرف روزانه یک قرص اسید فولیک یک میلی گرمی برای تمام زنانی که در سنین باروری دارند ، نه فقط زنان باردار، جهت جلوگیری از ناهنجاری های جنینی توصیه می شود.

 

آخر اینکه تست حاملگی ادرار به سادگی حدود دو هفته پس از از لقاح حاملگی را تشخیص می دهد و خبر خوشی را برای کسانی که به درستی تصمیم به حاملگی گرفته اند در پی خواهد داشت.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه