چگونه رابطه مان را همیشه تازه و صمیمی نگه داریم؟

0
1337

هر رابطه سالمی به رسیدگی نیاز دارد؛ به اینکه حواستان جمع باشد و با راه‌حل‌هایی آن‌ را همیشه تازه، زنده و دوست‌داشتنی نگه دارید. برای سلامت و تازگی رابطه‌هایتان این راهنما را بخوانید.

مهربانی را نشان دهید

مهربانی، مهم‌ترین نشانه دوست داشتن است. آن را از افرادی که دوست‌ دارید، دریغ نکنید. بوسیدن و در آغوش کشیدن فرزند، پدر، مادر و همسر و خریدن خوراکی‌‌های مورد علاقه آنها یا هدیه‌های کوچک کار سختی نیست. مهربانی را نشان دهید و البته حواستان باشد چشم‌داشتی نداشته باشید و در لحظه نخواهید مهربانی شما، با مهربانی مشابهی جبران شود. به افراد فرصت دهید شبیه خودشان و زمانی دیگر عشق و علاقه‌شان را به شما نشان دهند.

بامزه باشید

در لحظاتی از زندگی دوست دارید آدم مقابلتان، حرفی بزند که شما را بخنداند یا حرکتی بکند و شادی را به جمع بیاورد و… خودتان را جای آدم‌های مختلف بگذارید و ببینید چقدر شادی، نکته‌سنجی، هوشیاری و… آدم‌ها را در لحظاتی که قصد شادکردن شما را دارند دوست دارید. برای همین، به همان اندازه‌ای که از این رفتار حس خوشایندی می‌گیرید، برای آدم‌های مقابل هم همین‌طور باشید. پیدا کردن حرف‌ها و راه‌هایی برای خندیدن، شاد بودن، تفریح کردن و… سخت نیست، فقط کافی است بخواهید و دنبالش بگردید.

سپاسگزار باشید

افرادی که ما را از صمیم قلب دوست دارند، همیشه و همواره، نقش موثر و کمک‌کننده‌ای در زندگی ما ایفا می‌کنند؛ کمک‌هایی که معمولا نمی‌توانیم به اندازه کیفیتشان، آنها را جبران کنیم، اما می‌توانیم از آنها سپاسگزار باشیم و این سپاسگزاری را نشان دهیم. آدم‌های زندگی ما، دوست ندارند مدام از آنها تشکر و بابت هرچیزی دست‌بوسی کنیم، اما انتظار دارند حواسمان باشد و دقیقا در لحظاتی که حتی خودشان هم یادشان نیست، جمله‌ای از سر سپاسگزاری و قدردانی به آنها بگوییم. گفتن این جمله‌ها در لحظات مناسب، خرید هدیه‌هایی در مناسبت‌های مختلف، یادآوری آنها در جمع دوستان و آدم‌های دیگر و… تمام کارهایی است که نشانه سپاسگزاری ماست.

غافلگیر کنید

گاهی اوقات خودتان را جای آدم‌های دوست‌داشتنی زندگی‌تان بگذارید و فکر کنید الان چه چیزی به آنها کمک یا خوشحالشان می‌کند. مثلا می‌توانید ماشین پدر، مادر یا همسرتان و… را بدون اینکه از شما خواهش کند، به کارواش یا تعویض روغنی ببرید یا اهالی خانه را به شام دعوت کنید یا فیلمی بخرید و برای شب برنامه دورهمی و فیلم‌بینی بگذارید و هزاران کار هیجان‌انگیز دوست‌داشتنی از این دست. این رفتارها و محبت‌های ناگهانی، نشانه مهمی از اهمیت و درک شما از رفتار درست در رابطه است و طرف مقابلتان را بسیار خوشحال و غافلگیر می‌کند. اتفاقی که اثرش سال‌ها باقی می‌ماند و هیچ‌کس را شبیه شما نمی‌کند.

بخشنده باشید

به همان اندازه که به خودتان اجازه اشتباه می‌دهید، به دیگران هم اجازه دهید. قبول کنید هر انسانی در مواقعی از زندگی‌اش اشتباه می‌کند و مهم‌ترین نیازش، بخشیده شدن توسط اطرافیان و آدم‌های مهم زندگی‌اش است. سخت‌گیر نباشید و ذره‌بین را دور بیندازید و اجازه دهید امنیت بخشش و گذشت در رابطه شما با هر آدمی پررنگ‌تر از دلخوری باشد. اگر در رابطه اشتباهی می‌بینید، برای رفع آن قدم بردارید، اما قبل از هرچیز بخشندگی خودتان را ثابت کنید تا اشتباهات در مسیر درستی اصلاح شوند و از آنها تجربه‌ای دوست‌داشتنی باقی بماند نه حس‌های پراز حقارت و ناراحتی.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه