اجزای بدن شما، چطور با افراد صحبت می‌کنند؟

0
1434

اجزای بدن شما، با آدم‌ها حرف می‌زند. ناراحتی‌ها، شادی‌ها و تمام آنچه درون شماست، می‌تواند بدون کلمه‌ای به دیگران منتقل شود و گاهی تاثیری بیشتر از حرف‌های طولانی داشته باشد. به همین دلیل خواندن این راهنما را به شما توصیه می‌کنیم تا برای پیدا کردن حرف‌های بی‌صدای آدم‌های اطرافتان، راه‌های تازه‌ای داشته باشید. با این راه‌های تازه در یک جلسه کاری مهم، جلسه سرمایه‌گذاری و… می‌توانید همه‌چیز را همان‌طور که می‌خواهید پیش ببرید و با لبخند از آدم‌ها خداحافظی کنید.

حرف اول؛ چشم در چشم

چشم‌ها بیشتر از هر عضو دیگری، احساسات ما را راحت منتقل می‌کنند. مواقع بغض و ناراحتی، ردی از اشک یا قرمزی در چشم‌هاست و مواقع شادی مردمک‌ها کمی گشاد می‌شوند و برقی از شادی در چشم‌ها دیده می‌شود. اگر کسی بخواهد دروغ بگوید، معمولا از چشم در چشم شدن با شما دوری و به نقطه‌ای دیگر نگاه می‌کند.

در مواقع عصبانیت و خشم، مردمک‌های گشاد، شناسایی می‌شوند. اگر بخواهید به کسی نشان دهید به او توجه می‌کنید، نگاهی عمیق و با مکثی کوتاه، بهترین راه‌حل است. زل زدن اما اصلا نشانه‌ای از توجه نیست و بیشتر حالت غیرمحترمانه‌ای دارد که آدم‌ها را معذب می‌کند.

 

در جلسات کاری با دقت به چشم‌های آدم‌ها می‌توانید حدس بزنید کجا از صمیم قلب صحبت می‌کنند و کجا نه. حرفی که می‌زنند چقدر درست است و چقدر نه و… در مکالمات، اگر حرف‌های طرف مقابل به نظرتان بی‌اساس می‌آید، کافی است برای چند ثانیه به چشمانش نگاه کنید و یک ابرو بالا بیندازید، تمام اعتمادبه‌نفس او ظرف چند ثانیه از دست می‌رود و توپ به زمین بازی شما برمی‌گردد.

حرف دوم؛ گذاشتن دست‌های بسته روی پا

وقتی دست‌ها را روی پاها می‌گذارید و به هم قفل می‌کنید و کمی به جلو متمایل می‌شوید، یعنی می‌خواهید قلمروی خودتان را مشخص کنید. آدم‌های پولدار، سیاستمداران قدرتمند و… از این نشستن در جلسات سرمایه‌گذاری، سیاسی و… برای نشانه قلمرو و قدرتشان به رقیب استفاده می‌کنند.

 

در مکالمات مهم و دقیقا جایی که طرف مقابل تصمیم می‌گیرد محدوده‌ای برای شما مشخص کند، حالت نشستنتان را به این حالت تغییر دهید. اگر میزی جلوی شماست و دست‌ها روی زانوها دیده نمی‌شود، به سمت میز خم شوید و دست‌ها را به جای زانو، روی میز به هم قفل کنید.

حرف سوم؛ دست به کمر

کسی که دست به کمر می‌ایستد، در ذهنش سوپرمن دنیاست اما اگر این اعتمادبه‌نفس با ابروهایی به هم گره خورده ترکیب شود، حالتی عصبی را منتقل می‌کند که معمولا طرف مقابل را در موضع دفاع قرار می‌دهد و ممکن است دعواهای ناخوشایندی راه بیندازد. اگر می‌خواهید سوپرمن باشید و طرف مقابل هم بداند شما قدرت هرکاری را دارید و از هرچیزی که در مکالمه می‌خواهید، برمی‌آیید، حواستان به ابروها باشد.

 

ابروها را باز کنید و یک نگاه عمیق به چشمان طرف مقابل بیندازید؛ کافی است، به آنچه می‌خواهید می‌رسید. اگر روی صندلی نشسته‌اید، کمی به یک طرف بدن متمایل شوید و یک دست را روی دسته صندلی به حالت خمیده بگذارید، همان تاثیر را دارد.

بازی چهارم؛ پا روی پا انداختن

این طرز نشستن دقیقا به درد مصاحبه‌های شغلی می‌خورد. وقتی پا روی پا می‌اندازید و مچ یکی از پاها را به سمت بیرون می‌دهید، از اطمینان به آنچه می‌گویید و رزومه‌ای که در حال مرورش هستید خبر می‌دهید. اگر دست‌ها را روی پا به هم قفل کنید، این اعتمادبه‌نفس بیشتر خودش را نشان می‌دهد اما حواستان باشد وقتی به این حالت نشسته‌اید، پا را تکان ندهید. تکان دادن پا یکی از نشانه‌های استرس است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه