با خواب کافی به تناسب اندام برسید

0
959

 فواید خواب مناسب

داشتن خواب کافی شبانه فواید بسیار زیادی دارد. نتایج مطالعات بالینی نشان میدهد که خواب شبانه، سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و خطر بیماری قلبی، حمله قلبی و دیابت نوع دو را کاهش میدهد همچنین شواهدی وجود دارد که خواب مکفی و مناسب موجب افزایش طول عمر میگردد.

 

برخی به اشتباه فکر میکنند که خواب کافی به این معنا است که اگر دیرتر بخوابید و دیرتر هم بیدار شوید خواب کافی خواهید داشت، اما این چنین نیست.

 

ساعات خواب انسان باید از یک چرخه ایده آل پیروی کند. برخی فکر میکنند اگر امشب یک ساعت کمتر بخوابند، فردا آن را جبران خواهند کرد. اما در این مورد هم اشتباه میکنید. برخی از فواید و مزایای علمی ثابت شده زود خوابیدن و داشتن خواب کافی عبارتند از:

 بهبود سلامت جسمانی

زودتر خوابیدن به این معنا نیست که دیگر هرگز بیمار نمیشوید. صدها پژوهش در مورد ارتباط زودتر خوابیدن و تقویت دستگاه ایمنی بدن انجام شده و همگی نشان دادهاند که زودترین خوابیدن دستگاه ایمنی را تقویت میکند. بنابراین میتوان گفت که اگر میخواهید از دیابت، بیماریهای قلبی و حتی چاقی پیشگیری کنید کافی است زودتر بخوابید.

 کاهش درد

زودتر خوابیدن از شدت دردهای حاد و مزمن میکاهد. چندین پژوهش در این ارتباط انجام شده که نشان میدهند خواب کافی از شدت دردهای جسمانی کم میکند.

 کاهش افسردگی و اضطراب

خواب کافی میزان اضطراب را به شدت کم میکند. بنابراین اگر خواب کافی داشته باشید کمتر احساس نگرانی خواهید داشت.

در مطالعه ای نشان داده شد که اختلال در خواب در نهایت باعث خواهد شد تا افکار منفی بیشتر وارد مغز شخص شود. این کار میزان اضطراب در شخص را افزایش داده که خود موجب افزایش افسردگی نیز میشود. بنابراین کافی است کمی زودتر بخوابید تا تحت تاثیر عوارض روانی کمخوابی قرار نگیرید.

 شادابی و نشاط

همه ما دوست داریم خوشحالتر و شادابتر باشیم. این خواسته چندان هم دور از دسترس نیست، فقط کافی است زودتر بخوابید. یادتان نرود که دیگران از خوشحالی شما بسیار خوشحال خواهند شد.

افزایش هشیاری

خواب کافی با هشیاری بیشتر ارتباط مستقیم دارد. هشیاری بیشتر در کار و زندگی روزمره نیز خیلی به کار شما خواهد آمد.

 تناسب وزن

اگر خواب کافی داشته باشید متابولیسم بدن شما تنظیم خواهد شد. بدن از طریق متابولیسم منظم به وزن ایده آل خواهد رسید.

 آراستگی ظاهر

هیچ کس از گودی تیره پای چشم خوشش نمیآید. اگر زودتر بخوابید خواهید دید که این گودیها به تدریج کوچکتر شده و در نهایت نیز از بین خواهند رفت.

 بهبود رژیم غذایی

اگر خواب کافی داشته باشید اشتهای بهتری برای غذا خوردن خواهید داشت. البته در این صورت جذب غذا نیز افزایش خواهد یافت.

 تقویت حافظه

آیا شما هم همه چیز را به سرعت فراموش میکنید؟ شاید دلیلش این است که خواب کافی ندارید. بنابراین این روش را حتما امتحان کنید. کافی است کمی زودتر بخوابید تا خواب کافی داشته باشید و شاهد تقویت حافظه خویش شوید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه