⁠شخصیت کارلوس مانوئل کی‌روش

0
2044

⁣وظیفه‌شناسی

این عامل به میزان سخت‌کوشی، پیشرفت‌گرایی و وقت‌شناسی مربوط است. آن‌هایی که در سطح بالای این عامل قرار دارند، به‌طور فوق‌العاده‌ای اهل کارند و ساعات زیادی به کار سخت مداوم می‌پردازند تا پیشرفت کنند. کار امروزشان را به فردا موکول نمی‌کنند و از هیچ کاری طفره نمی‌روند. «رندی جی. لارسن» و «دیوید ام. باس» معتقدند که وظیفه‌شناسی بالا مؤلفه تعیین‌کننده‌ای برای موفقیت است. همین عامل پسرک فقیر دورگه موزامبیکی-پرتغالی را به صدر فوتبال جهان رسانده است.

 

قرارداشتن «کی‌روش» در سطح بالای این عامل، بزرگترین دلیل مشکلاتی است که او با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران در این شش سال گذشته داشته است. رئیس سابق فدراسیون فوتبال فردی با سطح پایینی از عامل وظیفه‌شناسی بود و به تأخیرانداختن کارها و یا بی‌توجهی به بنیادی‌ترین مسائل برایش به اندازه لبخندهایی که می‌زد، راحت بود. این اتفاق «کی‌روش» وظیفه‌مند را عصبانی می‌کرد. به برخی از مواضع او در این‌باره دقت کنید:

 

«من نمیتوانم قبول کنم تیم ملی ایران فقط دو بازی دوستانه برای جام ملت‌ها داشته باشد، اما تیم فلسطین که از ایران کمک می‌گیرد ۹ دیدار دوستانه داشته باشد و من باید با امثال لوئیس فیلیپه‌ویرا و خورخه خسوس (مدیر و مربی وقت بنفیکا) برای کمپ و بازی دوستانه تماس بگیرم».

 

او این وظیفه‌شناسی را قبلاً نیز در قبال تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و منچستریونایتد به اثبات رسانده است. مدیران فدراسیون فوتبال کاش بدانند که غرزدن‌های مکرر او از همین وظیفه‌شناسی و البته پرخاشگری‌اش صادر می‌شود. با همراهی و درک مشترک می‌توان میزان این اختلافات را به حداقل ممکن رساند.

⁣ مهدی ملک محمد

بخشی از مقاله جنگجوی هوشمند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه