تصمیمی سخت برای زوج بریتانیایی در مورد فرزند ۱۱ ماهه بیمارشان

0
728
پدر و مادر چارلی گارد

پدر و مادر چارلی گارد، کودک بریتانیایی که به یک بیماری نادر ژنتیک مبتلاست، پس از یک کشمکش حقوقی طولانی سرانجام روز دوشنبه از خواسته خود عقب نشینی کرده و پذیرفتند که دستگاه‌های پزشکی که زنده ماندن چارلی به آنها وابسته است را از او جدا کنند.

این کودک ۱۱ ماهه از معدود افرادی در جهان است که سندروم نابودی میتوکندری دارد. میتوکندری انرژی سلول‌های بدن انسان را تامین می‌کند و از بین رفتن آن موجب مرگ سلول می‌شود. مغز و ماهیچه‌های بدن چارلی به شدت آسیب دیده و او با کمک دستگاه زنده مانده است.

تیم پزشکی چارلی پس از تلاشی طولانی به این نتیجه رسید که ادامه این روند نه تنها کمکی به چارلی نمی‌کند بلکه باعث رنج بیشتر او می‌شود؛ اما کریس گارد و کانی یِیتس پدر و مادر چارلی می‌خواستند او را به آمریکا ببرند و روش درمانی جدیدی که قبلا آزمایش نشده را امتحان کنند.

این اختلاف به یک کشمکش حقوقی تبدیل و به دادگاه کشیده شد. در نهایت والدین چارلی پذیرفتند از خواسته خود صرف نظر کنند و بیش از این فرزندشان را عذاب ندهند. اما اکنون یک مشکل دیگر پیدا شده و آن این که زندگی چارلی در بیمارستان خاتمه یابد یا در خانه خودش.

این زوج انگلیسی می خواهند فرزندشان به خانه منتقل شود و در آنجا وسائل پزشکی که به حیات او ادامه داده است را جدا کنند، اما وکیل آنها بیمارستان «گریت اورموند استریت» در لندن را متهم به کارشکنی در این زمینه کرده و کار یک بار دیگر به دادگاه کشیده شده است.

وضعیت چارلی و مشکلات والدین او بطور گسترده‌ای در رسانه‌های بریتانیا و جهان بازتاب داشته و حتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده نیز به این موضوع واکنش نشان داده و به منظور کمک به خانواده چارلی برای درمان او در آمریکا اعلام آمادگی کرده بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه