توانایی‌های شگفت انگیز انسان در سنین مختلف

0
1489

سن انسان تنها یک عدد نیست، در هر سنی انسان توانایی انجام برخی امور خاص را دارد که تا قبل از آن قادر به انجام آن نبوده است، در این مطلب به بررسی توانایی‌های انسان در سنین مختلف می پردازیم.

facial-aging3

کلیک- بالا رفتن سن، برای همه انسان ها کمی ترسناک است، اما از نظر علمی با بالا رفتن سن و قرار گرفتن در هر سنی انسان توانایی انجام کار هایی را دارد که تا قبل از آن سن توانایی انجام دادن آن ها را نداشته است. به عنوان یک مثال بسیار ساده در دوران نوجوانی افراد از ثبات اخلاقی بالایی برخوردار نیستند ولی در سنین بالاتر انسان به ثبات اخلاقی دست پیدا می کند. این مثال یک نمونه بسیار ساده از این نوع از روند تکامل ها در طول زندگی بود.

heres-the-age-you-peak-at-everything-throughout-life

در جدول بالا برخی سن ها توسط دانشمندان به صورت میانگین مشخص شده اند که این رنگین شدن علامت ها نشان می دهد که در این سنین به صورت میانگین تمام انسان ها به صورت تقریبی و با درصد بسیار بالا، این حس و حال و هوا را دارند. البته در این میان ممکن است شخصیت فردی با فرد دیگر بسیار متفاوت باشد و از حس مشترک برخوردار نباشند. در اینجا به بررسی دقیق تر این موضوع می پردازیم.(نمودار تکمیلی در ادامه گزارش)

یاد گرفتن زبان دوم در سنین ۷ و ۸ سالگی بهترین و آسان ترین سن است:
زبان شناسان و متخصصان این حوزه بر سر این موضوع جنگ های بسیار داشته اند ولی این موضوع از نظر علمی تائید شده است. یادگیری زبان دوم در سنین پایین بسیار آسان تر و بهتر از سنین بالا است.

روند کامل شدن مغر در ۱۸ سالگی:
محققان براساس تستی که بر روی مغر در زمان های مختلف و سنین مختلف انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند در سن ۱۸ سالگی ذهن در کامل ترین حالت خود از نظر فیزیکی قرار دارد.

توانایی به یاد آوردن اسم های نا آشنا در ۲۲ سالگی:
شما ممکن است در طول روز با چندین نفر ملاقات داشته باشید، در برخی از روز ها بعضی افراد را برای اولین بار ملاقات می‌کنید، در سن ۲۲ سالگی شما به راحتی و با کمترین تفکر می توانید اسم فرد جدید را به خاطر بیاورید. این اطلاعات و تحقیقات در سال ۲۰۱۰ جمع آوری شده است.

در سن ۲۳ سالگی زنان در چشم مردان بسیار جذاب هستند و هر چه سن مردی بالاتر رود، جذابیت مرد در چشم زن بیشتر می شود:

در کنفرانس OKCupid کتابی عرضه شد با نام Dataclysm که در این کتاب در رابطه با عشق صحبت هایی شده بود. براساس این کتاب مردان، زنان را در دهه ۲۰ سالگی زندگی‌شان بسیار جذاب می بینند، البته در مردان هرچه سن به سمت بالاتر برود، زنان آن ها را جذاب تر از قبل می دانند. البته زنان در دهه ۳۰ سالگی زندگی مردان آن ها را بسیار جذاب می بینند. این تست ها براساس مخاطبان و تجربه های افرادی است که در بین سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی ازدواج کرده اند.

بیشترین رضایت از زندگی در سن ۲۳ سالگی:
در کسور آلمان براساس آزمایش و همه پرسی ۲۳۰۰۰ نفر از مردم مورد سؤال قرار گرفته شده، سن ۲۳ سالگی را به عنوان بهترین سن زندگی خود دانسته اند.

قله قدرت انسان ۲۵ سالگی:
در سن ۲۵ سالگی عضلات شما در قوی ترین حالت خود قرار دارند. این قدرت با ورزش تا ۱۰ تا ۱۵ سال بعد نیز پایدار خواهد بود. با تمرینات مداوم، این قدرت روز به روز افزایش خواهد یافت.

۲۶ سالگی سن ثبات:
تحقیقات نشان داده است که ۸۰ درصد از افراد علاقه دارند در این سن به ثباتی در زندگی عاطفی خود رسیده باشند و نقشه و روند زندگی آینده خود را با فرد مشخصی، کشیده باشند. هم چنین تحقیقات نشان می دهد کمترین نرخ طلاق برای زوج هایی است که در سن ۲۶ تا ۳۲ سالگی ازدواج کرده اند.

سن ۲۸ سالگی، سنی بسیار مناسب برای دوندگان دو ماراتن:
تحقیقات نشان می دهد که بهترین دوندگان ماراتن بهترین سال کاری خود را در سن ۲۸ سالگی داشته اند.

استخوان ها در ۳۰ سالگی بسیار قوی هستند:
در سن ۳۰ سالگی استخوان های شما در قوی ترین حالت خود قرار دارند، اگر در این سن و قبل از این سن به اندازه کافی از ویتامین D و کلسیم استفاده کرده باشید بی شک در سنین بالاتر به کمترین مشکل برمی خورید.

بهترین بازیکن شطرنج بودن در سن ۳۱ سالگی:
دانشمندان و محققان در زمینه بررسی حالت های مختلف مغزی در سنین بالاتر به این موضوع دست پیدا کرده اند که با بالا رفتن سن، قدرت تحلیل و موشکافی کردن مسائل توسط مغز بالاتر می رود. به همین منظور مطالعات نشان می دهد که ۳۱ سالگی بهترین زمان برای موفق شدن در بازی شطرنج است.

در سن ۳۲ سالگی چهره ها را بسیار خوب به ذهن می سپارید:
در سن ۳۲ سالگی شما به راحتی می توانید چهره افرادی که حتی یک بار دیده اید را به خاطر بیاورید اما مسئله این است که دیگر به راحتی اسم های آن ها را به یاد نمی‌آورید و باید به دنبال اسم آن ها در ذهن خود بگردید.

برندگان نوبل، معمولاً موفقیت های بزرگ خود را در میانگین سن ۴۰ سالگی به دست آورده اند:
براساس تحقیقات US National Bureau بیشتر دریافت کنندگان نوبل در میانگین سنی ۴۰ سالگی بوده اند. اگر شما هم به این فکر هستید که یکی از برندگان نوبل باشید سعی کنید تا سن طلایی ۴۰ سالگی این تصمیم خود را عملی کنید!

بیشترین حقوق زنان در سن ۳۹ تا ۴۸ سالگی دریافت می شود:
بدون شک حقوق شما به سن شما و سابقه کاری شما بستگی دارد. براساس تحقیقات، زنان بیشترین پول را در طول زندگی کاری خود در سن ۳۹ سالگی در می‌آورند. چون حقوق زنان به صورت میانگین از سن ۳۰ سالگی رو به افزایش می رود. این روند افزایش حقوق در مردان بین ۴۸ تا ۴۹ سالگی است.

درک بهتر از احساسات انسان ها در سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی:
تحقیقات نشان داده است که حدود ۱۰۰۰۰ از انسان ها در این سن به دنبال افراد شبیه به خود از نظر احساسی می گردند و سعی دارند احساسات خود را به دیگران توضیح دهند و دیگران نیز احساسات آن ها را درک کنند. هم چنین این موضوع ثابت شده است که در این سن، بیشترین حس از طریق نگاه چشم به چشم به انسان ها منتقل می شود.

اوج مهارت ریاضی در ۵۰ سالگی:
بله بدون شک شما جدول ضرب را در مدرسه آموخته اید ولی بهترین سن برای تحلیل های ریاضی ۵۰ سالگی است.

when you peak at everything

رضایت از زندگی در ۶۹ سالگی:
بدون شک این سؤال را از خود می پرسید که در همین مطلب سن ۲۳ سالگی بهترین سن و سن رضایت از زندگی بود ولی برای بار دوم این روند رد سن ۶۹ سالگی نیز تکرار می شود. البته این عدد ممکن است در افراد متفاوت باشد، برای برخی از افراد این اتفاق در ۶۰ سالگی می افتد.

قله یادگیری واژگان در ۶۰ تا ۷۰ سالگی:
در سنین ۶۰ تا ۷۰ سالگی شما به راحتی می توانید به یک دایره المعارف سیار تبدیل شوید و این سن بهترین سن برای به یاد آوری لغات از زبان های مختلف و یادگیری لغات از زبان هایی است که شما به یاد دارید.

مردان و زنان بهترین حس را به بدن خود رد سن ۷۰ سالگی دارند:
شاید این نتیجه کمی عجیب باشد ولی براساس تحقیقاتی که در آمریکا صورت گرفته است مردان و زنان در رنج سنی ۷۰ بیشترین رضایت را از بدن خود دارند.

انسان ها در سنین بالاتر هوشیار تر می شوند:
زندگی یک کلاس درس است، این جوابی است که تیم محققان از افراد مسن در رابطه با زندگی چگونه است، دریافت کرده اند. زندگی یک مسیر است که با هر چه طولانی تر شدن آن شما تجربیات تازه ای کسب می کنید و از تجربیات قبلی خود استفاده می کنید.

اوج سلامت روانی در ۸۰ سالگی:
براساس تحقیقات آکادمی ملی آمریکا، سن ۸۲ سالگی اوج سلامتی افراد است و افراد در این سن از هرگونه تنش و فشار روانی به کل دور هستند. آیا ۸۲ سالگی را تجربه می کنیم؟!

تصمیم گیری های بزرگ در ۹ سال پایانی زندگی:
دلهره‌آورترین عدد در سن بدون شک ۹ است،۲۹،۳۹،۴۹،۵۹ این اعداد برای همه دلهره‌آور است و افراد در این سن فکر می کنند وارد دنیای جدیدی می شوند و حس می کنند باید در این سنین تصمیمات جدیدی برای تغییر زندگی خود بگیرند و به همین دلیل در این سن افراد به این سمت گرایش دارند تا مهم ترین تصمیم های زندگی خود را بگیرند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه