جرم خیزترین استان های کشور

0
2290

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد در هشت ماه نخست سال جاری٬ بیش از چهارصدهزار مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند و بیشترین این درگیری‌ها در استان تهران رخ داده است.

به گزارش روز پنج‌شنبه (۱۶ دی) نسیم‌آنلاین٬ رقم دقیق مصدومان نزاع مراجعه‌کننده به مراکز پزشکی قانونی کشور در مدت یادشده٬ ۴۰۱ هزار و ۳۳۵ نفر بوده است.

این آمار در سال گذشته٬ ۴۰۷ هزار و ۸۹۳ نفر بود.

آن‌طور که پزشکی قانونی اعلام کرده٬ بیشترین آمار مصدومان مراجعه‌کننده به مراکز پزشکی قانونی مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.

بر اساس این گزارش٬ در این مدت استان‌های تهران با ۷۱ هزار و سه نفر، خراسان رضوی با ۳۳ هزار و ۶۴۸ نفر و اصفهان با ۲۸ هزار و ۸۶۳ نفر بیشترین آمار مراجعین نزاع را داشته‌اند.

استان‌های ایلام با دو هزار و ۵۲۲ نفر٬ خراسان جنوبی با دو هزار و ۵۸۱ نفر و سمنان با سه هزار و ۴۲ نفر نیز کمترین آمار مراجعین نزاع را داشته‌اند.

از کل مراجعین نزاع ۲۷۶ هزار و ۳۹۳ نفر مرد و ۱۲۴ هزار و ۹۴۲ نفر زن بودند.

در روزهای اخیر نیز رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی، استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان را جرم‌خیز‌ترین استان‌ها در سال ۹۵ معرفی کرده بود.

محمدرضا مقیمی همچنین گفته برای مقابله با این موضوع٬ در این استان‌ها «گروه‌هایی از افسران و کارآگاهان جنایی بازنشسته» برای کمک به نیروهای جوان‌تر تشکیل شده‌اند.

او در عین حال افزوده که «بافت جمعیتی، مهاجرپذیری، فراوانی جمعیت، وضعیت معیشتی از جمله مواردی است که باعث افزایش و کاهش میزان جرائم به ویژه جرائم خشن در یک منطقه می‌شود.»

تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب پرجمعیت‌ترین استان‌های ایران هستند.

آمار منتشر شده از سوی پزشکی قانونی در سال ۹۴ نیز نشان می‌داد به طور متوسط در هر دقیقه یک مورد نزاع در سطح کشور رخ می‌دهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه