در رابطه با زن و شوهر، کیفیت رابطه مهم است نه کمیت

0
1755

در جامعه ما، بیشتر زوج ها زمان‌ زیادی را برای کنار هم بودن ندارند و این در شرایط امروز طبیعی است و چیز بدی نیست و راه دیگری وجود دارد و اینجا هم مساله کیفیت ساعت‌هایی که این دو نفر با هم می‌گذرانند و بسیار مهم است، اینکه حتی اگر نیم ساعت هم کنار هم هستند، بنشینند و با هم حرف بزنند نه اینکه حواس مرد به تلویزیون و تلفن‌همراه و… باشد یا بقیه کارهایش را به خانه بیاورد.

 

یکی از مشکلات امروز، علاقه افراد به سریال نگاه کردن است؛ تماشای سریال‌های تلویزیونی کار بدی نیست ولی اگر زن و مردی که زمان کوتاهی برای در کنار هم بودن دارند، بخواهند این زمان را به تماشای قصه زندگی دیگران بگذرانند، عملا از نگاه به زندگی خود بازمی‌مانند.

 

می‌توانند اگر خیلی علاقه دارند پیگیر سریالی باشند، آن را ضبط و آخر هفته یا زمانی که تنها هستند، تماشا کنند آنها به جای اینکه به بازی زندگی خود توجه کنند، به زندگی دیگران که براساس قصه‌ای ساخته شده می‌نگرند و فرصتی برای توجه به هم ندارند و معلوم است که ادامه این روال به سردی روابط منجر می‌شود. بدون اینکه واقعا زوج این را بخواهند.

 

مرد باید در همان فرصت کوتاهی که دارد، مراقب کیفیت رابطه‌اش با همسرش باشد. خیلی از آقایان خیلی مهربان و خوب هستند ولی روش‌های خوب گوش دادن به همسرشان را بلد نیستند و طوری با او صحبت می‌کنند که انگار دارند با شریکشان، همکلاسی یا دوست صمیمی‌شان حرف می‌زنند در حالی که روش گوش دادن به همسر خیلی متفاوت است و مهارتی آموختنی است نه اکتسابی.

 

دکتر سامرند سلیمی، روان‌پزشک

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه