نقش و اهمیت رابطه جنسی بین زوجین

0
1268

امروزه صاحبنظران معتقدند که علت بسیاری از طلاق ها ناتوانی در برقراری روابط جنسی و زناشویی بین زوجین است و بر نقش یک رابطه درست برای دستیابی به زندگی لذتبخش و با آرامش تأکید دارند. هرچند باید دانست که زندگی زناشویی اجزاء مهم دیگری هم دارد و فقط در رابطه جنسی خلاصه نمی شود.

 

در واقع کیفیت سایر جنبه های زندگی و روابط غیر جنسی با کیفیت رابطه جنسی زوجین رابطه دو طرفه دارند و بسیار از هم تأثیر می پذیرند. گرچـه اکـثـر اوقـات رابـطـه ی جنسی مایه ی لذت است، اما گاهی می تواند منشاء استرس و فشارهای روحـی بـیـن شـریـک هـای جنـسی نیز باشد.

 

رابطه جنسی موفق به احساس رضایت هر دو طرف بدون به خطر افتادن سلامت جنسی آنها بستگی دارد. میزان طبیعی دفعات رابطه جنسی بر اساس مزاج افراد بسیار متنوع است و می تواند از هیچ تا ۲۰ بار در یک هفته متفاوت باشد. قدم اول در یک رابطه جنسی موفق متناسب بودن مزاج جنسی زوجین است، مثلاً یک مرد گرم مزاج ممکن است با یک زن سرد مزاج به مشکل برخورد کند.

 

بهترین زمان تشخیص آن قبل از ازدواج است که در این موقع کار بسیار دشواری می باشد، ولی برخی راهکارها توسط مراکز مشاتوره در این زمینه وجود دارند. نکته بعدی احساس رضایت زوجین از رابطه جنس یاست که اهمیت وافری دارد. مهم نیست که از چه روشی و چند بار در ماه مقاربت انجام می شود، مسأله مهمتر رضایت داشتن طرفین از این رابطه است. اگر انجام رابطه ی جنسی در هر دو طرف احساساتی مثبت ایجاد کند، نیازهای هر دو طرف برآورده شده و رابطه ی جنسی خوبی دارند.

 

اگر میزان اختلاف بین میل جنسی زوجین کم باشد، دو طرف میتوانند با کمی مراعات این مشکل را از بین ببرند. اما اگر این اختلاف زیاد باشد مشکل ساز خواهد بود و حتماً باید از مشاوره با روانپزشک و متخصصین مربوطه کمک گرفت. طرفی که میل جنسی بیشتری دارد هرگزنباید طرف مقابل را مجبور به انجام رابطه ی جنسی کند و فردی که میل جنسی کمی دارد باید با روش های پیشناد شده توسط مشاورین در صدد تقویت و بالا بردن میل جنسی شود تا رضایت همسر خود را جلب نماید.

 

مردان باید بدانند که زنان دیرتر تحریک می شوند و آمادگی برای مقاربت پیدا می کنند، اما مردان خیلی زود آماده مقاربت شده و به اوج لذت جنسی یا همان ارگاسم می رسند. از اینرو باید مرد بداند که فرایند مقاربت فقط محدود به دخول نیست و شامل معاشقه زبانی و لمسی قبل از آن نیز می شود.

 

برای اقدام به این کار باید زن و مرد هر دو در شرایط مطلوب روحی قرار داشته باشند و با هم صمیمانه تر رفتار کرده و ابراز محبت کنند و به تدریج رابطه احساسی خود را قوی تر نمایند تا آنجائی احساس شود همسر واقعاً نیاز به رابطه جنسی دارد. اگر مرد این مقدمات را انجام ندهد و عمل مقاربت را شروع کند خودش سریع به ارگاسم می رسد ولی مقاربت در حالی به اتمام می رسد که همسرش هنوز به ارگاسم نرسیده است.

 

تکرار این اتفاق باعث بروز نوعی سرخوردگی و حالت انزجار زن نسبت به رابطه جنسی می شود و ممکن است به شکل اعتراض های بی مورد و کج خلقی ها و مشکلات دیگری در زندگی بروز کند که زندگی را به کام هر دو تلخ می کند. زوجین باید در مورد رابطه جنسی شان و نحوه مطلوب آن براحتی با یکدیگر تبادل نظر کنند و به اتفاق نظر برسند.

 

۱- توصیه می شود بویژه خانم ها حتماً قبل و پس از مقاربت مثانه خود را تخلیه کنند تا هم لذت بیشتری ببرند و هم از بروز عفونت های ادراری جلوگیری شود. مقاربت نباید در هنگام استرس و خستگی انجام شود. در دوره قاعدگی خانم ها نیز مقاربت نباید صورت بگیرد.

 

انزال زودرس یکی از مشکلات شایع مردان جوان است که معمولاً با افزایش تجربه جنسی و کنترل استرس ها تخفیف می یابد یا برطرف شود. زن نیز می تواند به درمان آن نقش مهمی داشته باشد.

 

ناتوانی جنسی یا ایمپوتنس به عدم توانایی مرد در ایجاد حالت نعوظ آلت یا ناتوانی در حفظ اینحالت گفته می شود که علل مختلف جسمی و روانی دارد و نیازمند بررسی طبی و مراجعه به پزشک دارد. در مورد مشکلات رابطه جنسی و زناشویی خود دچار خجالت و احساساتی نشوید و حتماً به مشاورین یا پزشکان و روانپزشکان مراجعه نمائید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه