چگونه به همسر خود ابراز عشق کنیم؟

0
1189

یک‌نفر تعریف می‌کرد که هنوز بعد از ۲۵ سال، عاشق زنش است و حضور او توی زندگی‌اش هنوز برایش روزمره و عادی نشده. تعریف می‌کرد، یک صبح معمولی، وقتی زنش از خانه بیرون رفته، به او اس ام اس، زده و توی اس‌ام‌اس، برایش تعریف کرده که چقدر هنوز در زندگی او نو تازه و هیجان‌انگیز است و او را دوست‌ دارد… این یک‌نفر، آدم خوشبختی است.

 

نه به خاطر اینکه عشق زندگی‌اش را پیدا کرده و با او شاد است، به خاطر اینکه خیلی خوب می‌تواند این دوست داشتن را به زبان بیاورد و با کسی که دوستش دارد، درباره آن حرف بزند؛ کاری که خیلی‌ها آن‌ را بلد نیستند و خیلی‌ها هم از انجام آن صرف‌نظر می‌کنند. ما به شما کمک می‌کنیم تا کسی باشید که حرف‌های دلش را با آن که دوستش دارد، قسمت و لذتی ناب وارد زندگی‌اش می‌کند.

 

قبل از اینکه به کسی بگویید «دوستت‌ دارم» یا «عاشقت هستم»، اول به معنای اصلی این کلمات فکر کنید. به اینکه این جملات چه معنی‌ای برای شما دارند و در زندگی شخصی خود، جایگاه عشق و دوست داشتن، کجاست. به این ترتیب، وقتی این جملات را به زبان می‌آورید که دقیقا ارزش و معنای آن‌ را می‌دانید و نه خودتان را به دردسر می‌اندازید و نه قلب کسی را می‌شکنید.

 

وقتی هزاربار به یک‌نفر بگویید که دوستش دارید، بعد از مدتی، تاثیر خودش را از دست می‌دهد. پس آدمی باشید که حواسش به قلبش هست و بی‌جهت به کسی نمی‌گوید:« دوستت دارم». زمانش که برسد، آنقدر خاطره خوب و ویژگی‌های دوست‌داشتنی در آدم مقابل پیدا می‌کنید که موقع گفتن این جمله دوست‌داشتنی و خوشایند، حرف‌های جذاب و دوست‌داشتنی‌ای در کنار این «دوستت دارم»، از شما می‌شنود.

 

وقتی عاشق کسی می‌شوید و می‌خواهید این عشق را با او به اشتراک بگذارید، به چشم‌هایش نگه کنید. جمله «دوستت دارم» اگر زمانی که با او چشم در چشم هستید، به زبانتان بیاید، عمق نگاه، به اندازه همان کلمات، کار خودش را می‌کند.

موقعیت مناسبی را برای حرف زدن از احساستان پیدا کنید. بهترین موقعیت، فضایی دونفره است که شما و همسرتان، راحت‌تر حرف‌های خود را به اشتراک می‌گذارید اما اگر ناگهان وسط یک مهمانی یا جمعی دیگر، تصمیم به گفتن این جمله گرفتید، یک نفس راحت بکشید و کمی به اطراف نگاه کنید و جمله را آن‌طوری بگویید که او دوست دارد در جمع و از زبان شما بشنود.

 

وقتی به کسی می‌گویید «دوستت دارم»، بدترین اتفاق ممکن این است که از او هم انتظار داشته باشید این جمله را به شما بگوید یا آن ‌را امتیاز ویژه‌ای برای شما حساب کند. بی‌انتظار و بدون توقع، عاشق شوید و کسی را دوست داشته باشید. این‌طور وقتی این جمله «دوستت دارم» را به زبان می‌آورید، واقعی‌ترین احساس شما به او منتقل می‌شود.

 

خلاق باشید. حالا درست است که «دوستت دارم» به اندازه کافی، جمله زیبا و دوست‌داشتنی‌ای است، اما ابراز آن با راه‌های مختلف، هیجان و جذابیتش را بیشتر می‌کند و لحظه خاصی را می‌سازد. نوشتن یک شعر، قاب کردن یک عکس دونفره و نوشتن جمله «دوستت دارم» پشت آن، گفتن «دوستت دارم» به زبان‌های مختلف و … از راه‌حل‌های خلاق است.

 

اگر از آن دسته از آدم‌ها هستید که ابراز احساسات برای شما سخت اوست و واژه‌ها را باید با انبر از زبان شما بیرون کشید، کارهایی را انجام دهید که هیچ‌کس دیگری برای همسرتان انجام نمی‌دهد و حواستان به خواسته‌های درونی او باشد. شما می‌توانید ساعت‌ها پای درددل او درباره دوستانش، همکارانش، خاطرات سخت گذشته و… بنشیند و اگر کمکی از دستتان برمی‌آید برای حل آنها انجام دهید.

 

اگر می‌دانید همسرتان عاشق صبحانه است، یک روز صبح بی‌مقدمه او را از خواب بیدار کنید و برای صبحانه به یک رستوران خوب بروید. کارهای ناگهانی، پیشنهادهای جذاب ناگهانی، برنامه‌هایی که فقط او دوست‌ دارد و…، راه‌های خوبی برای انتقال احساس درونی شماست.

 جمله‌هایی که جایگزین دوستت دارم می‌شوند

شنیدن برخی جمله‌ها به جای «دوستت دارم»، جذاب و خوشحال‌کننده است و همان تاثیر را دارد. در ادامه می‌توانید این جمله‌ها را پیدا کنید، فقط حواستان باشد موقع به زبان آوردن آنها، واقعا به آن باور داشته باشید و لحن شوخی و طنز توی صدایتان نباشد.

-عزیزم، تو تنها آدم من هستی
-تو نفس من را بند می‌آوری
-چقد دوست داشتنی هستی
-با تو، تا ابد، همه‌چیز زود می‌گذرد
-بهترین همسرجهانی
-وقتی تو را دیدم، از خدا به خاطر خلقتت تشکر کردم
-تو تنها عشق زندگی من هستی
-برای من زندگی کردن با عشق تو جذاب است
-من تمام حواسم به تو است
-من تو را تحسین می‌کنم
-زندگی با تو ساده و راحت است

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه