توصیه‌های مایکروسافت به والدین درباره مراقبت از کودکانشان در فضای مجازی

0
939

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین در عصر تکنولوژی،‌ مراقبت از کودکانشان در فضای مجازی است. آنها وحشت دارند کودکانشان نادانسته حرکتی انجام دهند و در معرض خطری بزرگ قرار گیرند.

 

از سوی دیگر، استقلالی که کودکان و نوجوانان از خانواده‌هایشان می‌خواهند، اجازه نمی‌دهد آنها واردعمل شوند و کنترل امور را در دست بگیرند. به عبارت ساده‌تر والدین می‌گویند: «هر چقدر بهش می‌گم من فقط می‌خوام مواظبت باشم، باورش نمی‌شه.» با این وجود، مایکروسافت توصیه‌هایی برای پدران و مادران دارد که خواندنش می‌تواند امیدی به والدین ترسیده بدهد.

 

سایت اصلی مایکروسافت، در ۳ مرحله مختلف توضیح می‌دهد چطور می‌توان امنیت کودکان را در دنیای مجازی افزایش داد. مراحلی که در این سایت توصیه شده‌اند، انرژی بیش از اندازه‌ای از شما نمی‌گیرد.

 

۱. زمانی که کودکتان پای رایانه می‌نشیند و به اینترنت وصل می‌شود، رفت و آمدش به سایت‌های مختلف را زیرنظر بگیرید.

نباید به صورتی واضح و مشخص این کار را انجام دهید، بلکه می‌توانید هرازگاهی به صفحه‌ای که جلویش باز است، نگاه کنید.

 

۲. اگر کودکتان هنوز به سنی نرسیده که از خودش در مقابل غریبه‌ها مراقبت کند، پس نباید در اتاق اختصاصی‌اش لپ‌تاپ، رایانه یا حتی گوشی هوشمند داشته باشد.

اگر نمی‌توانید در تمام لحظات به او چشم بدوزید، بهتر است پس از اینکه کارش با رایانه تمام شد یا زمانی که حواسش به شما نیست به سایت‌هایی که سر زده، نگاهی بیندازید. در بیشتر ویندوزها، گزینه‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به سایت‌هایی که وارد شده‌اید، نگاهی دوباره بیندازید.

 

۳. به داستان آبنبات از غریبه‌ها بازگردیم.

در اینجا هم به شما توصیه می‌شود به کودکانتان آموزش دهید با افراد غریبه به صورت مجازی وارد صحبت نشوند. اطلاعاتی شخصی مثل آدرس خانه، شماره تلفن و ساعت کار پدرومادر ندهند و برای دیگران عکسی نفرستند. اگر کودکتان مشتاق است از طریق رایانه با دیگران ارتباط برقرار کند، اسم و عنوان خاله، دایی، عمو و عمه را در اختیارش قرار دهید تا این هیجان در مواجهه با آدم‌های آشنا فروکش کند.

 

ورود به چت‌روم‌ها، شبکه‌های اجتماعی و هر آنچه که کودک را در معرض غریبه‌ها قرار می‌دهد، می‌تواند برایش خطرهایی ایجاد کند، پس بهتر است در این زمینه کم‌کاری نکنید و برای محافظت بیشتر، دسترسی به برخی صفحات را برای او ببندید یا دسترسی به صفحاتی محدود را برایش باز بگذارید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه