چگونه والدین فرزندان خود را در فضای مجازی کنترل کنند؟

0
1140

یک روانشناس با اشاره به اینکه استفاده نادرست از فضای مجازی سبب بروز اختلالات روانشناختی می‌شود، گفت: بهتر است والدین و معلمان به نوجوانان سایت‌های معتبر علمی را معرفی کنند و قوانینی برای خانه گذاشته شود که افراد در هر زمانی از فضای مجازی استفاده نکنند.

 

دکتر بهروز بیرشک درباره استفاده نادرست از فضا مجازی و تاثیر آن بر سلامت افراد اظهار کرد: دنیای مجازی همان‌طور که مزایای زیادی دارد می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلات زیادی برای افراد و به خصوص نوجوانان و جوانان باشد.

 

وی افزود: در حال حاضر دستیابی به فضا مجازی بسیار آسان شده است و استفاده نادرست از آن می‌تواند سبب بسیاری از اختلافات در خانواده‌ها و حتی نابسامانی‌هایی بین زوجین شود.

 

این روانشناس با بیان اینکه گروه‌های مخرب و سایت‌های نامعتبر، کودکان و نوجوانان را بسیار راحت تحت تاثیر قرار می‌دهند، عنوان کرد: متاسفانه برخی از والدین کنترل کافی بر فرزندان خود ندارند که متوجه شوند آنها در فضاهای مجازی عضو چه گروه‌هایی شده‌اند یا با چه کسانی در ارتباط هستند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: اولین گام جهت استفاده مناسب از فضاهای مجازی این بوده که ابتدا خود والدین به طور مداوم از گوشی استفاده نکنند و با فرزندان خود در خصوص راه‌های صحیح آن صحبت و الگوی مناسبی برای آنها باشند.

 

وی با اشاره به اینکه زندگی مجازی سبب شده تا تعاملات اجتماعی کاهش یابد، اضافه کرد: اینترنت و فضای مجازی سبب شده تا برخی نوجوانان و جوانان روی به بازی‌های خشن آورند که از لحاظ اخلاقی و جنسی آنها را تحریک می‌کند و این مسئله سبب شده تا بخشی از مغز آنها تحت تاثیر قرار گیرد و به الگوبرداری‌هایی بپردازند که به هیچ عنوان صحیح نیست.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه