۴۷ درصد والدین آمریکایی معتقدند بچه‌هایشان به موبایل اعتیاد دارند

0
1083

آمریکایی‌ها این روزها نه تنها نگران فرزندان خود در مدرسه بدلیل تیراندازی‌های دانش‌آموزی هستند؛ بلکه اعتیاد به ابزار موبایل نیز به این نگرانی دامن زده است.

 

در نظرسنجی آنلاین از ۴۲۰۱ مادر و پدر آمریکایی توسط Survey Monkey معلوم شد ۴۷ درصد والدین معتقدند بچه‌هایشان (زیر ۱۸ سال) به موبایل اعتیاد پیدا کرده‌اند. البته از آن سو نیز ۵۳ درصد خلاف این نظر را تایید کردند.

 

سه چهارم از والدینی که حرف از اعتیاد زدند تایید کردند که بچه‌هایشان با گوشی هوشمند یا تبلت همیشه متصل هستند. ۶۰ درصد از این افراد مالک گوشی یا تبلتی هستند که با آن کار می‌کنند و ۱۴ درصد نیز به صورت اشتراکی با شخص دیگر در خانه از ابزار مربوط استفاده می‌کنند.

 

جالب اینکه ۶۸ درصد از این والدین در مورد خودشان گفتند اعتیادی به موبایل ندارند اما ۳۲ درصد گفتند خودشان معتاد به موبایل و تبلت هستند.

 

۵۰ درصد از والدین اظهار کردند که برایشان مهم نیست اگر سلامت بچه‌هایشان بعد از استفاده از موبایل به خطر بیفتد. ۵۰ درصد دیگر اظهار نظر بالعکس داشتند.

 

تصاویر و فیلم‌های یوتیوب برای والدین مهم است و در این بخش ۶۰ درصد معتقدند یوتیوب توانسته است جلوی سوء استفاده کودکان از محتوای غیر اخلاقی را بگیرد ولی ۳۶ درصد نیز نظری مخالف داشته و می‌گویند یوتیوب نتوانسته است محتوای نامناسب برای بچه‌ها را به خوبی رصد کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه